1770/ Airlie Beach/ Magnetic Island/ Skydive - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu 1770/ Airlie Beach/ Magnetic Island/ Skydive - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

1770/ Airlie Beach/ Magnetic Island/ Skydive

Blijf op de hoogte en volg Kristel

24 November 2014 | Australië, Mission Beach

Na Fraser Island ben ik in de bus gestapt op weg naar Agnes Water/ 1770. Geen idee wat me hier te wachten stond maar ik had er zin in. Na een busrit van ongeveer 5 uurtjes arriveerde ik in Agnes Water. Hier stond de shuttle van het hostel al op me te wachten (wat een luxe). De busdriver vertelde me gelijk waar alles zat dus ik werd gelijk overspoeld met informatie.
Eenmaal in het hostel aangekomen bleek het een hostel te zijn wat midden in een national park lag.
Het was een prachtig hostel met een relaxte sfeer. Ik lag in kamer Engeland! Wat een feest. Elke kamer had z'n eigen veranda en hangmat ( oh wat ga ik die missen als ik terug in Nederland ben).
De volgende dag stond de scooter roo tour op het programma. Ik ben 's ochtends eerst heerlijk naar het strand geweest met Audrey. Toen we het water in wilde gaan ging het alarm af en moest iedereen uit het water.... PANIEK! Er was een haai gespot vlakbij de kustlijn!
Wat een feest, geen duik voor ons dus!
's middags begon de tour. Voordat ik eindelijk op de bikes mocht rijden moest ik mezelf eerst voorzien van wat nep tattoos, een leren jack met vlammen op de achterkant en een helm.
Na het trainingsparcours gingen we dan eindelijk de weg op. Het was zo ontzettend leuk om te doen en t ging zo hard!!! Halverwege stopte we om kangaroos te spotten, en geloof me er waren er een hoop!
Na de Kangaroo stop zijn we doorgereden naar de town of 1770 om hier een prachtige zonsondergang te zien en onszelf te voorzien van heerlijke wedges.
Deze tour was zo leuk om te doen, ik vond t zo gaaf om op die bikes te rijden!!!!
Diezelfde avond ben ik met wat nieuwe vrienden naar de enige pub in town geweest. Het was groter dan we verwacht hadden en ook supergezellig. Er was een liveband aan het spelen en we hadden het prima naar ons zin. Helaas sloot de pub al om 00.00 uur.
De volgende dag moest ik al vroeg uitchecken, helaas ging mijn bus pas om 21.00 's avonds. Dus moest ik me de hele dag zien te vermaken ( wat een straf). Dus besloot ik om maar weer naar het strand te gaan met Audrey! Lekker liggen zonnen en chillen!
's avonds had ik de nachtbus naar Airlie Beach. Ik keek hier enorm naar uit. Zeker omdat ik hier de whitsundays tour zou doen. Eigenlijk toen ik in de bus stapte en m'n plekje had gevonden heb ik mijn kussentje neergelegd en ben ik in slaap gevallen tot aan Airlie Beach de volgende ochtend 7.00 uur. Top!!!!
Gelukkig konden we in het hostel gelijk in onze kamer, en ik zat onder andere met een Nederlands meisje op de kamer. We hebben de hele eerste dag heerlijk bij de Lagoon gelegen lekker gekletst en een beetje geshopt! Een topdag!
De volgende dag zouden we allebei 's middags op de boot gaan (helaas beide een andere boot). Ik zou met de Atlantic Clipper naar de whitsundays gaan. De Atlantic Clipper staat bekend om DE partyboot dus ik was heel erg benieuwd. Gelukkig zag ik meteen al meer mensen die ik kende van vorige trips op de boot dus het feest kon beginnen!
We hebben 's middags een heel stuk gevaren en uiteindelijk t anker uitgegooid om wat plezier te beleven.
Al gauw moesten we onze stingersuits aantrekken en werd de glijbaan losgemaakt! Jaja we konden van de boot afglijden!! En natuurlijk ook vanaf het topje springen!
Wonder boven wonder, ondanks al mijn angsten voor al dit soort dingen heb ik het gewoon gedaan, ik heb genoten van iedere seconde in het water en op de boot! Het was fantastisch!
Na het eten en lekker te hebben gedoucht konden de eerste spelletjes beginnen. Dit varieerde van een sinaasappel doorgeven met de mond en knieën tot een wedstrijdje wie het snelst kon drinken. Je kunt je voorstellen... een hoop lol!!!
Daarna werd de muziek aangezet en konden we partyen op het dek!
De volgende ochtend 6 uur werden we al wakker gemaakt. Tijd om door te varen naar whiteHaven beach!!!!!
Hier is het zand zo zacht en zo wit... het is zo prachtig! Hier aangekomen heb ik genoten van het uitzicht en van het water, het was zo heet dat je graag het water in wilde. Tijdens het zwemmen zwom het een stingray om ons heen. Supervet om te zien! Ik was helemaal verbaasd!
Na het bezoek aan dit prachtige strand was het tijd om door te varen naar de eerste stop om te snorkelen!
Het koraal hier is zo prachtig, werkelijk alle kleuren komen voorbij en dan heb ik het nog niet eens over de vissen! Ik keek m'n ogen uit en voelde me zo goed en toen.... zwom er vlak bij mij een zeeschildpad voorbij!
Adembenemend mooi om te zien!! Ik was helemaal verbijsterd!!!

Na de snorkelstop was het tijd om weer van de boot af te glijden, maar dit keer van de megaglijbaan die de crew intussen had opgeblazen! Superleuk, en heel veel lol heb ik hieraan beleefd!
De 2e avond was het tijd voor THE clippershow. Er werden 2 dozen met verkleedkleding neergezet en hier moest je je outfit uit samenstellen. Het enige wat voor mij overbleef was een paarse bh met schelpen en een bandana! De spelletjes deze avond waren iets heftiger dan de avond daarvoor maar het was superleuk!
Zo moesten we in groepjes van 3 een letter uit het alfabet vormen, 3 minuten lang in groepjes van 3 de gekste en heftigste seksposities uitbeelden, lapdance geven noem t maar op. En steeds vielen er mensen af waardoor er uiteindelijk 1 iemand overbleef en hij werd gekroond tot de king of the clipper!
De laatste dag gingen we naar een plekje dat heette Blue pearl. Hier konden degene die dat wilde nog een keer snorkelen! En dan heb ik gedaan! Hier zwommen de dora's letterlijk om je heen en tegen je aan. Dit was het beste snorkelpunt waar ik ooit geweest ben. Het is niet te beschrijven, alsof je in een aquarium zit!!
Toen we terug kwamen met de boot in de Marina, ben ik teruggegaan naar het hostel. Ik heb hier mijn spullen gedumpt en ben nog even lekker gaan relaxen in the lagoon!

De volgende ochtend 7.00 uur ging de bus naar Townsville. In Townsville moest ik op de ferry stappen naar Magnetic Island. Ik had werkelijk geen idee wat ik moest verwachten van Magnetic Island maar het was prachtig. Alsof je op een of ander resort komt.
Het hostel waar ik in verbleef leek helemaal niet op een hostel, meer op een resort. Het was zo mooi en direct aan de zee! Eigenlijk op elke plek waar ik kom is het zo mooi!
Zaterdag hebben we met 8 meiden (die ik ontmoet had tijdens het reizen) 2 barbie cars gehuurd. Hiermee hebben we het eiland rond gereden en zijn we naar verschillende spots geweest. Zo zijn we naar Picnic Bay geweest, Alma Bay (hier kun je de rockwallaby's voeren), Horeshoe bay, koala sanctuary oftewel een fantastische dag. Ik bedoel ik mocht gewoon in een roze topless auto rijden!!!! :-)

Na Magnetic Island was het tijd om naar Mission beach te gaan. De plek waar ik momenteel nog verblijf. Vandaag heb ik iets gedaan wat ik nooit meer zal vergeten.
Ik ben namelijk uit een vliegtuig gesprongen. Nooit gedacht dat ik dit zou durven. Toen ik vanmorgen aankwam bij het skydivecentrum kreeg ik mijn harnas om en kon ik gelijk de bus in naar het vliegtuig. Deze rit duurde ongeveer 20 min. Toen ik daar aankwam stapte ik in een minivliegtuig met nog 6 andere springers en hun instructeurs. Ik moest dicht bij mijn instructeur zitten zodat hij mij kon vastgespen. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld!
Na 20 minuten zaten we op 14.000 ft hoogte! En toen ging het luik open! Ik was de 4e die zou springen en nog voordat ik kon kijken was de eerste al weg. Ik was zoooo bang! Maar er was geen weg meer terug!! En jahoor daar zat ik met m'n beentjes uit het vliegtuig, mn hoofd op de schouder van de instructeur en hoppa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! op naar de vrije val!
Dit was zo onwerkelijk en zo eng en nog veel meer ik weer gewoon niet hoe ik het moet omschrijven!!! Je springt gewoon uit een vliegtuig!!
Na een paar minuten vrije val opende mijn instructeur de parachute en kon ik genieten van het uitzicht want ja.... ik landde op het strand!!!
Geloof me dit is een ervaring die niemand me meer afpakt, en ik ben zo trots dat ik dit heb gedaan... alleen geloof me ik doe dit nooit meer! 1x is genoegd! ;-) maar het was zeker vet!!!!!!

Dit was in sneltreinvaart de laatste 1,5 week. Ik heb morgen nog 1 dag in Mission Beach ( dan ga ik namelijk raften) en dan ga ik naar Cairns voor 4 dagen en dan zit mijn backpacktour er alweer op. Het gaat zo bizar snel maar ik geniet van elk moment!
Ik hou jullie op de hoogte van alle nieuwe avonturen, want ondanks dat te tijd snel gaat heb ik nog een maand te gaan. Een maand vol met nieuwe avonturen en uitdagingen!!!

  • 24 November 2014 - 22:11

    Marjan:

    Wat heerlijk om al je belevenissen weer in een notedop voorbij te zien komen....:)

  • 27 November 2014 - 19:24

    Anita:

    Fotooooooooooooooooo's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 13471

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: