Daintree - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu Daintree - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

Daintree

Door: Kristel de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

06 Oktober 2014 | Australië, Port Douglas

Hey allemaal!

De afgelopen week was super, in vele opzichten. Ik weet het ik weet het ik heb 3 oktober gemist, maar geloof me er zijn hier bijzondere dingen gebeurd die ik niet had willen missen :-)

De afgelopen week heb ik heerlijk veel over het strand gewandeld, in de zon gelegen, gezwommen eigenlijk gewoon heerlijk vakantie gehouden!
Helaas werd ik donderdag een beetje ziek. Snotverkouden en hier rillend van de kou onder een dekentje op de bank liggen terwijl het buiten 30 graden is... Pff... Ik heb mezelf goed rust gegeven en heb goed voor mezelf gezorgd waardoor ik nu alweer bijna fit ben!

Afgelopen vrijdag was een bijzonder moment. Ik heb namelijk een reading gehad van een medium. Zonder er al teveel over uit te wijken kan ik zeggen dat zij mij in meerdere opzichten verbaasd heeft, en ook mijn blik verruimd heeft. Het was heel bijzonder om dit te doen, en de uitkomst is dan juist nog bijzonderder! :-) Het heeft ervoor gezorgd dat ik weer anders tegen dingen aankijk, op een positieve manier. Concluderend kan ik zeggen dat volgens haar mijn toekomst veel kansen gaat brengen die mij bewust maken van al mijn talenten en de drama's zijn voorbij. :-)

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Celine een dag naar het regenwoud geweest. We hadden een Tour geboekt bij Tony's Tropicial Tours.
De dag zou er als volgt uitzien:
- A guided walk in Mossman Gorge;
- Daintree River Wildlife Cruise;
- Alexandra Lookout;
- Morning Tea at Kulki Track and Lookout;
- Cape Tribulation;
- Lunch @ Noah Valley World Herritage Listed Private Property;
- Exclusive personlised Interpretive walk;
- Daintree Ice Cream Company.

Nou geloof dat jullie nu wel weten wat ik gedaan en gezien heb toch? Dan hou ik het namelijk nu voor gezien met schrijven! ;-) hahah!

De dag begon al vroeg. We werden om 07:30 a.m. opgehaald door het busje van de Touroperator. We zouden de tour vandaag doen in een groepje van 7 personen en een gids. Onze gids was Angela. Een supergezellig en lieve Australische dame die in is voor alle grapjes!
Toen we instapte werden we gelijk aan de rest voorgesteld zodat we een gezellige groep zouden vormen. We zaten in een groep met een man uit Noorwegen, 3 mensen uit Amerika nog een andere (oudere) vrouw uit Nederland, en ik en Celine.

Als eerst Mossman Gorge, wauw wat is dat prachtig. Hier wonen ook nog Aboriginals, heel bijzonder om te zien en zo'n prachtige natuur. Het regenwoud hier is al meer als 120 miljoen jaar oud! We hebben hier een guided walk gehad en alle ins en outs gehoord over dit stukje regenwoud. Echt prachtig.
Daarna gingen we naar de Daintree River Wildlife Cruise, hier gingen we op een boot in de hoop krokodillen te spotten en natuurlijk andere mooie dieren. Aangezien het momenteel het broedseizoen is was de kans zeer klein dat we krokodillen zouden zien. Echter na goed zoeken vonden we er eentje. Het was dan wel een jong krokodilletje, maar nog steeds prachtig om te zien!
Alexandra Lookout, dit is een punt hoog in het regenwoud waar je uitkijkt over de Daintree river en je kunt zelfs Port Douglas zien. Als je hier staat om foto's te nemen is het werkelijk adembenemend mooi. Het straalt zoveel rust uit en het is zo mooi, dat je eigenlijk niet kan geloven dat je daar staat op dat moment. Prachtig!
Morning Tea, na een klein stukje verder rijden bracht Angela ons naar een afgelegen stukje regenwoud die doorliep in een strandje. Angela ging de thee en koffie maken en wij konden even het strand op. Voor het strand lag ook nog een klein eilandje prachtig om te zien. Toen ik en Celine het strand opliepen hebben we onze schoenen uitgeschopt en zijn we heerlijk gaan lopen! Overal liepen hele kleine krabbetjes supergrappig om te zien. Het uitzicht hier was prachtig en wederom zoveel rust het is gewoon niet te beschrijven.
Toen Angela ons riep voor de koffie hebben we gezellig met z'n allen koffie en thee gedronken aan een picknicktafel er waren ook heerlijke muffins en koekjes... mjaammmm!!
De volgende stop was Cape Tribulation, dit kan ik beschrijven als een van de mooiste plekken! Strand mooi uitzicht, zee... zodra ik op t strand kwam heb ik mn slippers uitgeschopt en ben ik zo met kleren en al de zee in gaan rennen gelukkig heeft Celine dit goed vastgelegd met haar camera wat voor een hoop hilarische kiekjes heeft gezorgd.
Na Cape tribulation was het tijd voor de Lunch. Midden in het regenwoud was bij een rivier een boomhut gebouwd, daar zouden we gaan lunchen. We kregen hier steak, vis en worstjes, salades, fruit en brood. Echt prima geregeld!
Na de lunch konden we een duik nemen in de rivier. Zo gezegd zo gedaan, toen ik met mijn roze gelakte teentjes het water raakte moest ik toch wel even slikken. Het water was IJSKOUD!
Maar al snel dacht ik wat maakt het uit en ben erin gegaan! Het is een hele ervaring om in zo'n rivier te zwemmen, wetende dat er van alles in dat water kan zitten (waar ik liever niet op dat moment over nadacht!).

Na de lunch zijn we naar een ander deel van het regenwoud gereden en hebben daar een andere wandeling gemaakt, wederom was dit gedeelte ook prachtig en we hebben prachtige vogels gezien die heel mooi zongen.
Als afsluiting gingen we naar de Daintree Icecream Company, heerlijk natuurlijk ijs zonder kunstmatige toevoegingen, I LOVE IT!
Uiteindelijk werden we om 17:00 weer afgezet bij het appartement, wat een fantastische dag!

Gister was een rustige dag, en ben ik 's avonds met Celine uitgeweest. Het is zo bizar om te zien hoe iedereen hier al om 18:00 uur straalbezopen is. Hahahahah!
Het was een heerlijke avond.
Vanmorgen heb ik mijn trip voor deze week geboekt. Morgen ga ik naar Cairns voor 3 nachten. Ik ga woensdag een trip maken naar de Atheron Tablelands, en woensdag een trip naar Green Island. De rest van de tijd in Cairns ga ik lekker winkelen, feesten en zwemmen in de Lagoon!

Hoop dat jullie weer een beetje up to date zijn nu!;-)

Bye!!!! XXXX

  • 06 Oktober 2014 - 10:49

    Marjan:

    Heerlijk om te lezen! Dankjewel! XXX

  • 09 Oktober 2014 - 14:24

    Marjolein:

    Weer een prachtig verslag van heel bijzondere ervaringen.Blijf genieten Kristel XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 13470

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: