Reisverslag 3 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Kristel de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

22 September 2014 | Australië, Port Douglas

Na alle indrukken van het beklimmen van de Harbour Bridge, hadden we nog een dag te gaan in Sydney!
Zaterdagochtend hebben we rustig aan gedaan en ik heb heerlijk uitgeslapen. Nadat we heerlijk ontbeten hadden zijn we gaan lopen richting Chinatown! Het was heel leuk om te zien hoe er midden in die grote stad een Chinese Tuin ligt. Ook Chinatown zelf was heel leuk om te zien. Mooie gebouwen en mooie spreuken.
Na Chinatown zijn we naar Paddy's Market geweest. Dat is een hele grote hal vol met marktkraampjes. Het is te vergelijken met de Beverwijkse markt alleen dan groter.
Nadat we hier wat gedronken hebben zijn we weer op de trein gestapt om weer naar Cronulla te gaan. Hier gingen we kijken of we Anneke haar ex- man konden ontmoeten. En we hebben hem gevonden. Hij was heel druk bezig met zandsculpturen maken, zo gaaf om te zien!!
Anneke zou die avond in Cronulla blijven en ik zou terug gaan naar Darling Harbour, want daar was om 20:30 uur een vuurwerkshow die ik niet wilde missen.
Voordat ik in de trein terug en gegaan naar Darling Harbour hebben we eerst NOG een keer gegeten bij de SUSHI TRAIN! Oh ik hou van sushi!

De trein terug duurde lang maar was leuk, ik kon alles even zelf ontdekken en op me in laten werken. Ik ben bij de halte Central uit de trein gestapt en teruggelopen via China Town. Vlakbij waar het vuurwerk afgestoken zou worden hoorde ik een hoop muziek, en daar stonden heel veel mensen. Ik besloot om daar te gaan kijken, ik had immers nog tijd zat!
Wat bleek nou, een groep van 4 jongens waren hier midden op straat een dansshow aan het geven. Heeeeeeel coool! Je kunt je voorstellen dat de glimlach op mijn gezicht enorm groot was :-)
Hierna ben ik aan het water gaan zitten en wachten op het vuurwerk. Uit het niets begon het en het was prachtig! Ik kon m'n ogen niet geloven zo mooi!
Terwijl ik daar zat realiseerde ik me dat ik dit moment graag met papa had willen delen. Ik weet hoe erg papa van vuurwerk hield en weet zeker dat hij dit prachtig had gevonden... hoe meer ik me dat realiseerde hoe meer herinneringen er boven kwamen.
Ik mis hem heel erg, zeker sinds ik hier ben. Het zijn zulke mooie dingen die ik beleef die ik niet met hem kan delen. Ondanks dat weet ik dat hij bij me is en geniet ik des te meer.

Zondagochtend zijn we vroeg opgestaan om naar het vliegveld te gaan. Het was koud en ik was blij dat we richting het Noorden zouden vliegen.
We vlogen om 10:40 en het was ongeveer 3 uur vliegen. Zodra ik in het vliegtuig was gestapt ben ik in slaap gevallen. Ik werd een uur voor het landen wakker geSCHUD... jullie raden het al... Turbulentie! Waarom ook niet? Volgens mij heb ik er inmiddels een abonnement op ;-).

Toen we aankwamen in Cairns was het weer heerlijk. We zijn met een privéchauffeur naar Port Douglas gereden waar we afgezet werden bij Anneke haar huis. Terwijl ik het huis binnenliep en mijn kamer zag kon ik mijn ogen niet geloven. Zo heerlijk zo ruim en dat allemaal voor mij.
Als ik in m'n bed lig kijk ik uit op het zwembad.
Ik ben al snel samen met Celine (meisje wat voor Anneke werkt en ook bij haar woont) in de shuttle gestapt naar de stad. Celine heeft me in sneltreinvaart het een en ander laten zien zodat ik vandaag lekker mijn eigen gang kon gaan.
We hebben gisteravond heerlijk onder het genot van 2 flessen champagne buiten gegeten en het was een heerlijk gezellige avond. Ik heb al wat tripjes die ik misschien met Celine ga maken. Heel leuk!

Vandaag werd ik om 09:30 wakker en ben toen langzaam opgestaan, gedoucht, ontbeten en toen lekker in de zon aan het zwembad gelegen. Vanmiddag ben ik op de shuttle gestapt naar de SPA. Ik ben even bij Anneke langs geweest en we hebben heerlijk samen geluncht!
Momenteel zit ik nog in de SPA mijn blog te schrijven en ik ga zo lekker richting het strand.

Love, Kristel

  • 22 September 2014 - 08:06

    Sara:

    Heerlijk!!!!

  • 22 September 2014 - 08:17

    Jeannette:

    Ziet er heerlijk uit! En idd Arie vliegt overal met je mee! Jouw beschermengel! Love you xxxx

  • 22 September 2014 - 08:48

    Nicole:

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk nu al uit naar de andere verhalen. Geniet van je tijd daar!! xxx nicole

  • 22 September 2014 - 10:42

    Ashley:

    Super mop geniet ervan en pappa is zeker heel dicht bij je!! Genieten moppie!!! Love uuu

  • 22 September 2014 - 16:09

    Anita:

    Wat een genot om de verslagen elke keer weer te lezen! Het voelt of ik dan ook een beetje mee ben op reis! Blijf met volle teugen genieten enne....de turbulentie hoort erbij: want daarmee wordt je werkelijk elke keer weer wakkergeschud en realiseer je je dat dit hele avontuur geen droom is maar werkelijkheid!

  • 22 September 2014 - 17:16

    Marjan:

    Hey lieverd. Na wat gedoe met wifi en internet hier in turkije heb ik eindelijk je verslagen kunnen lezen. Ben heel trots op je en geniet van je verslagen en je foto's. Dikke zoen voor jou en Anneke.

  • 22 September 2014 - 17:19

    Piet:

    Ziet er prachtig uit en fijn dat anneke er is en goed voor je zorgt geniet er maar lekker van er zullen nog wel heel veel mooie dingen komen je pa zal trots op je zijn hij is er bij groetjes ook aan mijn lieve zus anneke love you xx

  • 22 September 2014 - 20:27

    Marjolein:

    Geweldig,wat zal jij genieten zeg.En wat een mooie foto's.Als schrijfster doe je het trouwens ook niet slecht.XX

  • 23 September 2014 - 20:28

    Joke De Ruiter:

    Lieverd wat geweldig wat jij allemaal meemaakt. Ik heb nu je verslagen eindelijk gevonden en kan je nu volgen
    Je beschermengel is bij je en de andere engel is anneke die goe voor je zorgt
    . Dit is de reis van je leven geniet ervan met volle teugen.

  • 26 September 2014 - 18:34

    Anita :

    Je hebt het heel slecht zie ik al. Sushi, wijn, spa en heerlijke mensen die je ontmoet. Wel grappig dat de ingangen van chinatown er ook overal hetzelfde uitzien.

    XX Anita

  • 27 September 2014 - 09:37

    Sascha:

    Een zwaar leven, ik lees het al. En wij hier maar werken en schuilen voor de regen... ;-) Geniet ervan lieffie! En ik ben benieuwd naar de volgende uitstapjes en avonturen! Liefs! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 13472

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: