Het einde is bijna in zicht!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu Het einde is bijna in zicht!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

Het einde is bijna in zicht!!

Door: Kristel de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

08 December 2014 | Australië, Melbourne

Na het avontuur van het skydiven, was het tijd voor het raften. Het raften was heel gaaf hoge afdalingen, en goed m’n best gedaan om in de boot te blijven. Ik zat in een boot met nog 6 andere mensjes en een leider. Het raften was heel leuk en lekker avontuurlijk maar het had stiekem van mij best nog wel wat extremer gemogen. Ik miste mijn maatjes met wie ik van de zomer aan het raften was ;-).
De dag na het raften was het tijd om naar Cairns te gaan. De eindbestemming van mijn reis als backpacker. De busreis naar Cairns toe duurde maar 2 uurtjes. Valt best mee toch? Niet als de airco in de bus kapot is. 2 uur lang in een bus zitten waarin het 36 graden is, is best wel even afzien. Eenmaal aangekomen in Cairns voelde het als thuis. Dit was voor mij de 3e keer dat ik in Cairns was. Ik hou van deze stad. Ik weet niet wat het is, maar er is iets met deze stad waardoor ik me heel erg thuis voel!
Toen ik ingecheckt was had ik met Melissa afgesproken om naar Cairns Central te gaan. Zij zou hier naar de kapper gaan en ik zou heerlijk mijn nageltjes laten doen. Wat kan een mens daarvan opknappen zeg! Daarna hebben we uiteraard heerlijk Sushi gegeten!
En toen kon het feest beginnen. Iets waar Cairns om bekend staat… PARTY!!!!!
Omdat ik al bijna alle tours in Cairns gedaan had, had ik behalve party, Great Barrier reef en chillen bij de Lagoon niet heel veel meer op mijn lijstje staan! Na een goede nacht party en weinig slaap stapte ik de volgende ochtend op de boot om te snorkelen in het Great Barrier Reef. Het was werkelijk waar zo mooi! Het koraal is fantastisch, en de vissen zijn ontzettend mooi om te zien. We hebben die dag op twee verschillende spots gesnorkeld. Op de laatste spot heb ik zelfs een barracuda gezien. Deze zwom ongeveer 50 cm bij mij vandaan. Die tanden!! Wat een lelijk beest, maar wat fantastisch om dat van dichtbij te zien!
Na deze laatste tour die op m’n lijstje stond was het tijd voor Party, Party, Party!!!! Wat een feest is het in Cairns. Ik hoef hier niet veel over te vertellen want ik denk dat de foto’s genoeg zeggen. Laten we het erop houden dat ik 5 avonden heerlijk gefeest heb, met teveel alcohol en te weinig slaap! Maar wat maakt het uit? You Only Live Once! Hahahahah!!!
Maandagmorgen werd ik opgehaald met de shuttle om voor 4 nachten naar Trinity beach te gaan. Hier zou ik Anneke weer ontmoeten en de tijd hebben om uit te rusten en mijn slaap in te halen! Hete was heerlijk om na 3.5 week weer eens een eigen kamer te hebben met een groot bed. Wat een genot. Hostels zijn leuk, je ontmoet veel mensen maar soms ben je er ook wel een beetje klaar mee!!
Trinity Beach is een heel mooi plaatsje met een heerlijke mooie zee en palmbomen, het is gewoon paradijs. Ik heb hier een heerlijke relaxte tijd gehad met Anneke en ook het vervolg van mijn reis kunnen plannen!!!
Vrijdag 5 december, de dag dat de meeste van jullie Sinterklaas hebben gevierd. Dit was voor mij de dag om op het vliegtuig naar Melbourne te stappen en hier een week te genieten van alles wat Melbourne te bieden heeft. Maar ook de dag dat ik toch onverwacht een gedicht van Sinterklaas ontving, waarin hij mij vertelde dat er zodra ik terugben toch nog een kleinigheidje op me te wachten staat! Superlief!!!
Toen ik aankwam in Melbourne kwam Ester me ophalen vanaf het vliegveld! Superleuk om haar weer te zien en ik keek enorm uit naar de komende week. Vrijdagavond heb ik heerlijk met Ester en al de andere Dutchies die in hetzelfde hostel verbleven sushi gegeten! Jammmmm!!!

Na de sushi zijn wel uitgeweest met z’n allen. Het was supergezellig! Zaterdag heb ik in de ochtend met Ester door de stad gelopen zodat ze mij een beetje wegwijs kon maken, en hebben we wederom Sushi gehaald (sorry maar het is hier zo goedkoop en zo lekker). Helaas moest Ester werken dus heb ik Yvette opgezocht en ben ik met haar gaan winkelen. Aangezien ik ook en piercingshop gespot had ben ik daar naar binnen gegaan. Ik heb gevraagd of ik diezelfde dag nog m’n nieuwe piercing kon laten zetten en gelukkig was dat mogelijk!!!
Ik ben er zo blij mee!!! Het lijkt wel alsof die er altijd al gezeten heeft!
Die avond zijn wel met z’n allen uitgeweest in een club genaamd CQ. Het was werkelijk waar een supergave club en we hebben het super naar ons zin gehad.
Zondag heeft Ester ons wat mooie plekjes in de stad laten zien. Zo zijn wel naar de Melbourne University geweest. Dit is echt een campus. Zo leuk om hier rond te lopen, kreeg bijna spijt dat ik niet hier gestudeerd heb. We hebben hier wat leuke foto’s gemaakt en zijn daarna terug de stad in gegaan.
We zijn hier geëindigd in de St. Paul’s Cathedral. Het was hier zo mooi van binnen en ik heb hier een kaarsje aangestoken voor papa. Deze reis is voorbij gevlogen! Deze laatste 2 weken ga ik nog genieten van Melbourne, de Gold Coast en Sydney! Het is fantastisch!! Had dit nooit willen missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 13477

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: