IJsland part 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu IJsland part 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

IJsland part 2

Blijf op de hoogte en volg Kristel

15 Januari 2017 | IJsland, Reykjavik

Zondag... de dag waarop tessa en ik samen weer het risico namen om met onze huurauto de bergen in te gaan! Zo gezegd zo gedaan. Het weer bleek enigszins mee te zitten regen en harde wind! Maar geen sneeuw of gladheid!
Ook deze rit was er weer een om niet te vergeten - mist in de bergen, harde windvlagen noem maar op. Wederom een risico! Maar tessa en ik houden van avontuur en die black sand beach hoorde we al naar ons roepen!!
Na een onstuimige rit en een met de minuut veranderend landschap hebben we een geweldig stuk van ruim 3uur gereden.
Geloof me achteraf is het de reis meer dan waard geweest. Black sand beach... wat moet ik ervan zeggen?!
Het is bizar om dit te zien en mee te maken. Een zwart strand- maar ondanks de regen zo ontzettend mooi! We konden er geen genoeg van krijgen. De golven waren door het weer ontzettend hoog en het contrast tussen het witte water/ schuim van de zee met het zwarte zand was fantastisch!
Na een mooie fotoshoot en alles te hebben vastgelegd zaten we als 2 verzopen katjes weer in de auto. Het was tijd om weer 3 uur terug te rijden. Het werd namelijk tijd voor onze laatste activiteit hier in IJsland de Blue Lagoon....
De rit hier naartoe was wat moeizaam en niet geheel zonder risico - het wordt hier namelijk al Rond 16:30 donker. De wegen zijn niet optimaal verlicht en de regen die helpt daar dan ook niet echt bij! Maar dat was niet het enige - de tank gaf aan dat die leeg was en wij hadden niet getankt voordat we het lange onbewoonde stuk weg op gingen!