Port Douglas it is! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu Port Douglas it is! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

Port Douglas it is!

Door: Kristel de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

29 September 2014 | Australië, Port Douglas

Hallo lieve iedereen,

Het is nu alweer bijna een week geleden dat ik mijn laatste blog gepost heb en er intussen alweer een hoop gebeurd.
Toen ik maandag in de SPA was heb ik met Celine wat dingetjes besproken, zo hadden we voor het weekend (dus afgelopen weekend) een tripje naar Cairns geboekt. We zouden daar in het backpackershotel verblijven en daar eens flink het nachtleven op z'n kop gaan zetten.

Afgelopen week heb ik heel veel rust gehad. Rust en tijd gehad om na te denken, om uit te rusten en om dit mooie plaatsje eens goed te bekijken. Ik heb vaak 's middags op het strand gelegen, lekker in het zwembad gelegen, gezwommen, muziek geluisterd met m'n mooie roze koptelefoon and just danced like nobody was watching ;-).
Ik heb in de SPA een heerlijke Pedicure gehad van Celine en heb gewoon rustig leuke dingen gedaan.

Vrijdag kwam Celine eerder naar huis van de SPA omdat het rustig was en toen hebben we in town de laatste spulletjes gekocht voor onze weekendtrip, een heerlijke smoothie gedronken (fatfree!!), en uiteindelijk lekker uit eten geweest nadat we Anneke hadden opgehaald in de SPA.
We hebben heerlijk gegeten bij de Iron Bar, dat is tegenover de SPA.
Na het eten zijn we naar de Irish Pub gegaan om een wijntje te drinken en om naar Live muziek te luisteren, supergezellig!

En toen was het zaterdag... de dag dat ik en Celine naar Cairns zouden gaan. Om 1.20 pm zou de bus ons ophalen bij het appartement. De rit naar Cairns duurde 1 uur. Het was een prachtige rit langs de kust. Het is niet te omschrijven hoe mooi de kustlijn hier is!!
Tijdens onze busrit vond de chauffeur het nodig om naar klassieke muziek te luisteren! Op zich niet heel erg maar als je als twee hysterisch energieke meiden uitkijkt naar een partyweekend, kun je je voorstellen dat we als 2 pubers een lachbui kregen.
Na een uur waren we er dan, Gilligans it is!! Deze prinses zou voor het eerst in een backpackershotel gaan verblijven, een heel avontuur op zich!

Toen we daar aankwamen hebben we onze bikini aangetrokken, spullen op de gedeelde kamer gezet en zijn we de stad ingegaan. Cairns heeft in het midden van het centrum een groot zwembad wat vrij toegankelijk is voor iedereen. Superleuk en supermooi. We hebben daar heerlijk wat uurtjes gelegen en zijn toen gaan lopen door de stad.
Al snel kwamen we uit bij het Pacific festival. Superleuk event opgezet met muziek en danseressen van verschillende landen van de Pacific. Dit was echt superleuk om te zien en die danseressen die kunnen schudden met die heupen!! WOW!
Rond een uur of 7 zijn we op zoek gegaan naar een tentje om te eten, en wat vervelend we zijn beland bij de sushi express!! :-)
Na het eten hebben we nog wat rondgelopen en toen hebben we ons snel klaargemaakt voor de Nightclub. Gelukkig zat dit in Gilligans dus hoefde we niet ver te lopen ;-).
Hierbinnen heb ik werkelijk mijn ogen uitgekeken. Mensen die dansten alsof hun leven er vanaf hing (en dan niet op een goede manier). Dames met te kleine strakke broekjes en topjes, Dames met borsten waar je niet omheen kunt, en Dames met werkelijk veeeel te veel make up... maar weetje het maakt hier allemaal niet uit.
Al snel stond de dansvloer vol met swingende mensen! En ook wij maakte daar deel van uit. Het was ongelooflijk leuk om te zien hoeveel verschillende soorten mensen bij elkaar komen om er met z'n allen een feestje van te maken!
Het was fantastisch!!!!
Om ongeveer kwart over 3 waren we terug op onze kamer (ja het nachtleven begint hier al veel eerder namelijk ;-)) en hebben we heel zachtjes gedaan voor onze medekamergenoten die al lagen te slapen.

De volgende ochtend om 10 uur moesten we al uitchecken (mijn hemel wat een ... tijd na een avondje feesten), maar wij waren present!
We hebben heerlijk bij een barretje verderop een megagroot ontbijt besteld (pannenkoeken met banaan, bessen, aardbeien en cream, en wonder boven wonder kregen we het niet op.
Hierna zijn we weer naar de Lagoon gegaan (het zwembad) en hebben hier heerlijk in de zon gelegen en gezwommen. We werden om 3 pm weer opgehaald worden met de bus.
Eenmaal terug in het appartement hebben we nog flink na gekletst, foto's uitgewisseld en toen muziek aangezet en in onze bikini's door het appartement heen gedanst!
Kortom het was een geslaagd weekend en Celine omschrijft het dan ook als: A Crazy weekend with a sweet Crazy girl! :-)

Vandaag was Anneke vrij en zijn we samen naar de Wild Life Habitat geweest. Dit is een soort van dierentuin met alle dieren die hier leven in de verschillende klimaatsoorten. We hadden daarbinnen eerst Breakfast with the Birds. Het is gewoon een lopend buffet tussen de grote vogels met enorm mooie kleuren, superleuk!
Al gauw had ik door dat een stukje verderop de fotoshoot was met de Koala, en natuurlijk wilde ik dat heel graag doen dus zijn we daar naartoe gegaan. Je kon daar ook kiezen om een pakket van 3 foto's te kopen, dus 1 met een Koala, 1 met een mini krokodil en 1 met een Python. En gek genoeg heb ik die gekocht! Toen ik daar stond met die kaartjes in m'n handen vroeg ik me af of ik wel goed bij m'n hoofd was... een Python! Ik???? Mijn hemel! Maar ach in het kader van mijn grenzen verleggen heb ik het mooi gedaan!
De Koala was als eerst, wat een lieve beestjes zijn dat echt heerlijk om te knuffelen, daarna de kleine krokodil (die vond ik stiekem echt wel het meest cool) en daarna de python...... ik was lichtelijk zenuwachtig maar vond het achteraf supervet. Die python werd over mijn schouders gelegd waarna hij met zijn staart helemaal rondom mijn lichaam ging en klemde zich vervolgens goed vast!
We hebben daar ook loshuppelende kangoeroes gezien, en een emu, en heel veel vogels. Allemaal dieren die hier ook in het wild leven. Het was echt superleuk.

Nu ga ik verder tripjes bekijken die ik kan gaan maken, want ik sta te popelen om weer nieuwe dingen te zien! Het is hier fantastisch!!!

  • 29 September 2014 - 17:13

    Anita:

    Wat een heerlijkheid! Met beide benen heerlijk dansend vol in het leven staan en vooral: ervan genieten! Dank je voor weer een mooi en lyrisch verslag waarin je ook mij een beetje meeneemt in je belevenissen! Dikke kusknuffel;)

  • 29 September 2014 - 18:19

    Sara:

    Dinnn, wat een heerlijk verslag! Xxxxx

  • 29 September 2014 - 22:04

    Marjan:

    Wat heerlijk om je blog te lezen :) XXX

  • 30 September 2014 - 06:11

    Sascha:

    Zo te lezen is het overheersende gevoel SUPER! ;-) Geniet ervan! Dikke kus van uit n kamphuis in de bossen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 13453

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: