Bridge Climbing!!! - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu Bridge Climbing!!! - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

Bridge Climbing!!!

Door: Kristel de Ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

19 September 2014 | Australië, Sydney Central Business District

Oke.... gisteravond had ik heel impulsief besloten om de Harbour Bridge te gaan beklimmen. Ik ben op het internet gaan kijken en had binnen een kwartier een boeking gemaakt voor vanmorgen 09:35 uur.
De wekker liep al vroeg af en ik had nog nergens last van, geen zenuwen niks.
Anneke en ik zijn vanmorgen nog even gaan ontbijten en daarna ben ik in de taxi gestapt naar The Rocks, het bridge Climbing Centre.
Toen ik daar aankwam moest ik nog heel even wachten en mocht ik met de groep (totaal 14) mee.
Als eerst moesten we een formulier invullen over eventuele ziektes en medicijnen, en daarna een breathtest in case I was drunk or something !! Hahahah
Na de test kreeg ik mijn pak aan, en kregen we uitleg. We kregen onze riem waarmee we ons konden vastmaken aan de ijzeren kabel aan de zijkant van de brug, onze pet werd vastgemaakt, onze radio en koptelefoon werd opgedaan en toen konden we naar het oefenparcours.

We moesten trappen op en af, om er zeker van te zijn dat het goed zou gaan. Er waren 5 regels:
1. een stap per keer;
2. een persoon per trap;
3. altijd met je gezicht naar de trap ook al ga je naar beneden;
4. hou je vast aan de ijzeren stangen aan de binnenkant;
5. Have FUN!

Zo gezegd, zo gedaan... een laatste check en daar gingen we. Onze leider vertelde terwijl we naar de trappen liepen de geschiedenis over de brug en wat leuke weetjes. Ik liep helemaal achteraan...
Toen we naar de trappen liepen, wandelden we over smalle paadjes die boven het verkeer bungelde... je kunt je voorstellen hoe gaaf het is als je de auto's onder je ziet rijden en jij loopt gewoon door :-).
In de groep had ik al snel een leuke meid ontmoet. Maria ze komt uit Colombia en we hadden gelijk een klik. Je moet je voorstellen zo'n tour duurt ruim 4 uur en zoals velen weten ben ik niet heel goed in stil zijn.... dus een gezellig praatje op z'n tijd was heel fijn!

Eenmaal aangekomen bij de trappen moesten we een voor een alle trappen omhoog. Op deze manier kwamen we aan de boven/buitenkant van de brug. Je moet je voorstellen dat je er echt overheen loopt.
Na de trappen kon het echt beginnen voor mij, mooi uitzicht en zo gaaf om zo hoog boven het water te zijn.
We hadden een aantal stops waar wat foto's gemaakt werden.
Nadat we een flink stuk hadden gelopen, kwamen we aan bij het hoogste punt, bovenop de Harbour Bridge....
Ik was sprakeloos... kon een aantal minuten niets uitbrengen....

Het is een geweldige ervaring en het heeft me hele mooie momenten opgeleverd, maar ook wat emotionele momenten... Ach het hoort erbij!

Bovenop moesten we over het midden naar de andere kant lopen om er weer af te gaan. We hebben daar nog een aantal foto's geschoten en zijn naar beneden gelopen.

AL met al was het een geweldige ervaring, een om nooit te vergeten! Leuke mensen ontmoet, sportief bezig geweest en genoten van het uitzicht over deze enorm grote en overweldigende stad!!!

Na de tour ben ik met Anneke lekker gaan lunchen in the Rocks, een andere wijk in Sydney. Terwijl we hier aan het eten waren werd er op straat muziek gespeeld. Ik keek Anneke heel raar aan want ik hoorde duidelijk dat ze het liedje "Oh kleine jodeljongen'' aan het spelen waren. Alsof ik weer even in Nederland was. Hahahaha

's middags hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door de botanische tuinen in Sydney. Het is prachtig hoe de natuur, moderne architectuur, ouder architectuur aanwezig zijn in deze stad. Deze stad heeft echt alles.

Terwijl ik nu hier achter mijn laptop deze blog schrijf kijk ik naar het uitzicht van de Darling Harbour Skyline! Het is geweldig hier!!

Morgen de laatste dag hier in Sydney! Let's Enjoy it!!

  • 21 September 2014 - 12:12

    Marjolein Beek-Brokaar:

    Lieve Kristel,wat een avontuur, 1 van once in a lifetime!En wat leuk dat we je kunnen volgen..Kussss voor jou en Anneke.

  • 23 September 2014 - 20:14

    Joke De Ruiter:

    Lieve kristel
    Wat een belevenis en wat heb je het nasr je zin daar im het verre australie
    Lees nu pas je reisverslagen en ben diep onder de indruk van je avontuur die pas is begonnem
    Pas goed op jezelf dikke kus van mij♥♥♥

  • 26 September 2014 - 18:31

    Anita :

    I'm the king of the world, neerkijkend op iedereen vanuit deze hoogte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney Central Business District

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 13445

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: