De eerste dagen!!! - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu De eerste dagen!!! - Reisverslag uit Sydney Central Business District, Australië van Kristel Ruiter - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!!!

Door: Kristel de ruiter

Blijf op de hoogte en volg Kristel

18 September 2014 | Australië, Sydney Central Business District

Hee allemaal!
Hier dan mijn eerste echte reisverslag! Ik zal proberen om te beginnen bij t begin!!

Maandagavond op Schiphol na een fijn en emotioneel afscheid op t vliegtuig gestapt mijn reis naar de andere kant van de wereld kon beginnen. Ik voelde me sterker als ooit en wist dat dit was wat ik altijd al wilde.
De vlucht naar Dubai verliep goed. Ik heb een mooie film gekeken en daarna een poging tot lekker slapen gedaan! Het slapen is redelijk gelukt maar of het ook lekker was... Zo naar dan ben je bijna in slaap valt je koptelefoon van je hoofd... Pff verder hadden we ook last van turbulentie!! Beetje jammer... Gelukkig duurde het niet te lang en zat het eerste deel van de reis er al bijna op.
Op het vliegveld van Dubai heb ik mijn ogen uitgekeken, ik moest met een trein naar mijn gate!! Ja een TREIN! De luchthaven in Dubai is zoo mooi en groot. Na alle mooie indrukken ben ik richting de gate gegaan en daar in het vliegtuig gestapt de A380! Wat een megading is dat!
Deze vlucht zou 13 uur en een beetje duren ik ben snel in slaap gevallen ik was zo moe!!! Helaas werd ik hier wederom wakker geschud door turbulentie... Dit maal veeeeel heftiger dan bij de vorige vlucht. Alle bemanning moest zelfs gaan zitten en raakten in paniek ,eten wat alle kanten opvloog ,kinderen die schreeuwden... Je kunt je voorstellen dat dit geen ideale situatie was... Maar ach ik heb m'n koptelefoon opgezet en dacht dat mijn favoriete zanger Sam Smith me we zou helpen. Hahaha niet dus want het vliegtuig zakte een flink stuk naar beneden... En ja eerlijk is eerlijk ik begon er nu best wel een beetje bang van te worden. Al met al heeft dit ongeveer een uur geduurd....
Uiteindelijk ben ik op tijd geland in Australië en was ik al vrij snel door de douane!! Tja snap ik ook wel... Ik zie er natuurlijk niet uit als een crimineel hahahah!! Nadat ik mijn megawatt koffer had gepakt mocht ik in de rij gaan staan want jahoor een drugshond moest voor de zekerheid checken of ik niets meesmokkelde!!!
Hahahahahaha

Eenmaal buiten stond m'n tante al klaar! We zijn met de shuttle naar het hotel gegaan wat ligt in darling harbour! Het is werkelijk fantastisch. Na een lekker kopje thee ben ik onder de douche gesprongen en zijn we de stad ingegaan! De eerste dag heb ik de skyline van darling harbour gezien ( dit is ook mijn uitzicht vanuit m'n hotelkamer) opera house, harbour bridge en een hele gave shoppingmall!!!
Op het terras bij opera house heb ik een meisje ontmoet wat ook in dezelfde tijd als ik in Melbourne zal zijn. We hebben nummers uitgewisseld zodat we eventueel samen kunnen reizen! Zo leuk!!!
'S avonds zijn we uit eten geweest bij een heerlijk restaurant met uitzicht op de skyline!! Prachtig... Maar daarna was het echt tijd om te slapen ik kon niet meer!!!

Vandaag zijn we met de Ferry naar Marlyn geweest heel gaaf is ook een gedeelte van Sydney! Het is hier zoo groot!! Ik ben elke keer weer verbaasd!! We hebben hier lekker op het strand ( onder het genot van hele agressieve zeemeeuwen) fish and chips gegeten!! Jammm......
Alles is hier zo mooi en zo relaxt!! Ik kan wel blijven schrijven! Eind van de middag zijn we met de trein naar het zuiden van Sydney gegaan! En daar hebben we om mijn verslaving hoog te houden sushi gegeten bij THE sushi train!!!! Amazing!!!!
Morgen heb ik wel een ideetje wat ik ga doen maar dat ga ik nog niet vertellen... Dat horen jullie wel!

Voor nu hou ik het hierbij en zal proberen zo snel mogelijk foto's te plaatsen!!!

Tot snel!!
Xxxx

  • 18 September 2014 - 15:31

    Manon:

    Mooi geschreven, en wat een mooie dingen al gezien zo te horen. Ben benieuwd naar de foto's.
    Xx Manon & Karsten

  • 18 September 2014 - 15:49

    Brenda :

    Hey hey mop fijn om te lezen dat alles goed is gegaan
    En je goed aangekomen bent...
    Zo te lezen vermaak je je nu al prima...

  • 18 September 2014 - 17:59

    Jeannette:

    Klinkt goed allemaal, en je bent er pas 3 dagen!
    Geniet,geniet!

  • 18 September 2014 - 22:13

    Lieke:

    Wen maar aan dat relaxe dat is nou typisch Australies geniet ervan!!

  • 21 September 2014 - 12:15

    Marjolein:

    Meid wat eng al die turbulentie.Jij bent dapper hoor(ik moest gelijk aan je pa denken met z'n vliegangst).Maar je bent er nu!Ga genieten en doe je ding XX

  • 26 September 2014 - 18:27

    Anita :

    En terecht de drugs hond, als nederlandse beste exportproduct wiet.

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney Central Business District

Kristel

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 13450

Voorgaande reizen:

12 Maart 2018 - 16 Maart 2018

Boedapest 2018

12 Januari 2017 - 16 Januari 2017

IJsland 2017

15 September 2014 - 24 December 2014

Australie 2014

Landen bezocht: